مشاوره و برنامه ریزی درسی

خدمتی از گروه آموزشی سپنتا

سؤالات امتحان نهایی
نویسنده : حسین عبدالملکی - ساعت ٢:٤٦ ‎ب.ظ روز دوشنبه ۳٠ دی ۱۳٩٢
 

سؤالات امتحان نهایی رشته ی ریاضی اینجاست 

 

سؤالات امتحان نهایی رشته ی تجربی

 

دانلود سؤالات کنکور


 
 
ایستگاه های جبرانی در برنامه آزمون ها
نویسنده : حسین عبدالملکی - ساعت ۳:۱٢ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢٤ دی ۱۳٩٢
 

حسین عبدالملکی

email:sepantaabdolmaleki@yahoo.com

آیا ایستگاه های جبرانی را در برنامه  آزمون ها را می شناسید؟

آیا ایستگاه‌های جبرانی را می‌شناسید؟* وجود ایستگاه‌های جبرانی در برنامه‌ی راهبردی به شما کمک می‌کند که با آرامش مسیرتان را ادامه دهید و نگران مباحثی که ممکن است نتوانید در زمان خودش بخوانید، نباشید.

ممکن است بعضی از شما به علت از دست دادن زمان سپری‌شده، نگران باشید.

- ما به شما دفتر برنامه‌ریزی را پیشنهاد دادیم که مطالعه‌تان با برنامه باشد و مدیریت زمان تحت کنترل خود شما باشد.

- برای شما تمرین تعیین کردیم که برای شرکت در آزمون آمادگی کامل داشته باشید.

- روی نوشتن کلاسور ارزیابی تأکید کردیم تا آزمون شما بدون ارزیابی نماند و کامل شود.

تردید نکنید که انجام دادن این سه کار در موفقیت شما برای رسیدن به اهداف بزرگ نقش بسزایی دارد. پـس در انجـام آن‌هـا کوتـاهی نکنیـد و کـار را کامل انجام دهید تا نتیجه‌ی مطلوب و مثبت را بگیرید؛ اما  اگر هنوز از عملکرد خودتان راضی نیستید، اگر از خودتان انتظار بیش‌تری دارید و نگران مطالب و مباحثی هستید که در آزمون‌های گذشته نتوانسته‌اید به درستی عمل کنید، باید بدانید که هنوز برای شما فرصت جبران، باقی مانده است و در برنامه‌ی راهبردی با وجود ایستگاه‌های جبرانی که سبب دوره‌ی درس‌ها می‌شود، تمام کم و کاستی‌های شما جبران خواهد شد. پس لازم است فقط با برنامه‌ی راهبردی پیش بروید.

 

 


 
 
ایام امتحانات
نویسنده : حسین عبدالملکی - ساعت ٤:۳۳ ‎ب.ظ روز یکشنبه ۱٥ دی ۱۳٩٢
 

حسین عبدالملکی

email:sepantaabdolmaleki@yahoo.com

در ایام امتحانات آرامش را برای خود فراهم سازید! همیشه یک ضرب المثل برای انجام امور به ما گوشزد شده است که "کار امروز را به فردا مسپار" این خیلی خوب است که ما کارهای روزمره خود را به صورت متعادل پیش ببریم و تأخیری در انجام آن ایجاد نشود، اما ما می‌توانیم بهتر از این هم عمل کنیم و آرامش بیش‌تری را برای خود فراهم سازیم. پیشنهاد می کنم با توجه به برنامه‌ی امتحانی خود مقداری جلوتر حرکت کنید. بدین صورت که اگر برای امتحانی 2 روز فرصت مطالعه دارید، روز دوم را برای مطالعه بیش‌تر برنامه‌ریزی نکنید، بلکه در همان روز اول کار مطالعه را به پایان برسانید. با این کار شما فشار مطالعه را برای خود بیش‌تر نکرده اید، بلکه روز آن را تغییر داده‌اید. با این تفاوت که اگر مطالعه شما در روز اول انجام شود، روز دوم به تمرینات متعدد و رفع اشکال پرداخته می‌شود و با روحیه‌ای دو چندان امتحانات شما پیش خواهد رفت.

 


 
 
خود آگاهی به معنای واقعی!
نویسنده : حسین عبدالملکی - ساعت ۳:٢۳ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ۱٠ دی ۱۳٩٢
 

 

مقاله‌ی زیر برگرفته از دفتر برنامه‌‌ریزی یکی از پشتیبان‌هاست که خودش در سال 89 دانش‌آموزم بود:

بارها و بارها از اهمیت دفتر برنامه‌ریزی صحبت شده است. پشتیبانان در هر آزمون شاهد موفقیت‌های دانش‌آموزان خود با استفاده از این دفتر هستند. من نیز در طول مدت فعالیتم کم و بیش نوشته‌‌های جالبی از دانش‌آموزان در دفتر برنامه‌ریزی مشاهده کردم. در آزمون 21 آبان 89 نوشته‌ی جالبی را در دفتر یکی از دانش‌آموزانم مشاهده کردم. با دیدن مطلب او ایمان پیدا کردم که به خودآگاهی کامل رسیده است. متن زیر را در بررسی دفتر برنامه‌ریزی آزمون 7 آبان برای سهیل نوشته بودم:

 

- سهیل جان!

انتظار دارم نکات منفی و مثبت را در دفتر تکمیل کنی؛ چون مانند تعادل در مطالعه‌ات می‌خواهیم نکات مثبت مطالعه‌ات را تقویت کنیم و منفی‌ها را از بین ببریم.

در این قسمت با مشاهده‌ی خالی بودن قسمت نکات مثبت و منفی دفتر سهیل، مطلب بالا را نوشتم تا او را برای تکمیل دفتر برنامه‌ریزی قانع کنم. تعادل او در مطالعه مناسب بود و من انتظار داشتم که نقاط قوت خود را به بخش‌‌های مختلف دیگر از مطالعه‌اش تعمیم دهد. سهیل بعد از آزمون 21 آبان در هفته‌ی اول دفترش در قسمت نکات منفی این‌گونه نوشته بود:

 

- باز هم مانند هفته‌‌های پیش نتوانستم در درس‌های هندسه و شیمی و جبر و در درس‌های عمومی در درس‌‌های عربی و ادبیات و زبان فارسی ساعت مطالعه‌ام را افزایش دهم.

سهیل در نکات منفی به  ضعفی که در هفته‌‌های گذشته داشت و این هفته نیز نتوانسته بود آن را جبران کند اشاره کرده بود. مشخص شده که سهیل افزایش ساعت مطالعه‌ی این درس‌ها را در نظر داشته ولی به سبب این‌که آن‌ها را ننوشته است در فاصله‌ی کوتاهی انگیزه‌اش برای جبران آن‌ها از بین رفته است. با توجه به نوشته‌ی من در بررسی هفته‌ی گذشته، سهیل هم نکات مثبت هفتگی و هم نکات منفی را نوشته است. در نتیجه او در مطالعه‌اش نقطه‌ی ضعف و قوت داشته است ولی در هفته‌‌های گذشته به آن اشاره نکرده است. حال نوشته‌ای را که مربوط به هفته‌ی دوم است مشاهده می‌کنید:

 

 - در هفته‌ی گذشته و هفته‌های قبل درس‌‌های هندسه را خیلی کم مطالعه کرده بودم ولی وقتی این نکته را در نکات منفی هفته‌ی قبل نوشتم این هفته تصمیم گرفتم که دو درس هندسه و شیمی را ارتقا بخشم. بالاخره توانستم این دو درس را بهبود بخشم.

همه چیز واضح و روشن است. سهیل به سبب این‌که نکته‌ی منفی‌اش را در قسمت نکات منفی ثبت کرده بود این بار آن را برطرف کرده و در قسمت نکات مثبت به آن اشاره کرده است. با توجه به نوشته‌ی سهیل این اشکال در هفته‌‌های گذشته نیز وجود داشته ولی این بار توانسته است ضعف خود را برطرف کند. چه نتیجه‌ای می‌گیرید؟ آیا هنوز فکر می‌کنید برای رفع اشکالات و ضعف‌‌های خود نیاز به یک کار ویژه و خارق‌العاده دارید؟ این‌گونه نیست. کافی است از این ابزاری که در اختیار دارید، منطقی استفاده کنید تا نتایج درخشنده‌ای به دست آورید. مطمئن باشید به سبب این‌که سهیل توانسته است موفق‌تر از خود عمل کند انگیزه‌اش برای مطالعه بیش از پیش خواهد شد.

حسین عبدالملکی